Sunday, January 27, 2013

Nak Kerja Gak !

* Assalammualaikum n salam satu Malaysia *
wahh.! dh mcm pembaca brita la pulak..haha,,kali nie nk citer bout me..nk habak nie,,tak lama lagi result spm nk klua..sepatutnya aku skrg ni dah boleh kerja sambilan taw,,tapi..hok olloh..mak apak tak bagi lha pulokkk..biasa ar,,anak *kesayangan* mcm aku ni mana laa boleh jaoh dgn parent kannn..haha..benci sgat.!!tak dapat nk belaja berdikari mcm org lain..
maybe my mom masih ingat yg aku nie masih budak2..aku nk krja tapi my mom bg seribu satu alasan tak bagi aku kerja..skit2 melibatkan bout kesihatan aku,,skit2 melibatkan habit aku yg communicative sgt n tak tau jga diri.,setiap kali aku nk mintak izin nk bekerja..tu jer lah alasan my mom akan bagi..dia tak sian ke kat aku,,skit2 mengharapkan duit parent nk bli brg yg aku nk.,aku ksian kat my parent..that why lha aku nk kerja..tapi mreka sllu think negative setiap apa aku nk buat..kadang2 tension jugak aku..nk luah kat die org takut aku kena pelempang kang..naiye aku..haha,,
mcm hari tu,,aku dh confirm dh kerja kat situ,my mom pun dha bagi green light,,bila dh nk g kerja tiba2 my mom cakap *tak yah kerja kat situ,,nanti kau penat..kau pengsan kang sape nk tanggung.??*hishhh.!!! tak pernah2 aku pengsan dalam seumur hidup aku..my mom boleh predict pulak yang aku akan pengsan..geram giler aku masa tuu..tipu lah kalo aku tak rasa bersalah kat bos tmpat aku nk kerja tuu..tak lama lepas tu,my mom boleh pulak dia menyindir aku yg aku ni takde kerja.??astargfirullahalazim...apa yg my mom nk sebenarnya,,aku sendiri pun dah confuse..sejak dari tu lah,,aku tawakal jer lha..kalo rezeki nk datang,aku terima..kalo takde rezeki nk buat mcm mane kan..
haa..complicated sangat2 bila hidup selalu bergantung kat org tua..ni lah jadi nye..org tua tak caye yg kau boleh buat sendiri tanpa bantuan mereka..niat baik,tapi disangka sebaliknya..haha,,maybe Allah nk jadikan aku seorang yang penyabar kot..dat why Allah bagi aku ujian macam ni..bersyukur jugak lha sebab ada parent yang sayang giler2 kat aku,,haha..love them so much.!

*wassalam*
bubye.. :)

 




✿ Terima kasih kerana sudi membaca ! Suka ? "LIKE" button disediakan.. :) ✿

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © All Right Reserved Nur Aisyah